tirsdag, desember 26, 2006

An leve. Nei, an e døe. Nei an leve...

Denne posten konne ha hett "Mobilen min del 3". For an våkna nemlig t live igjen sist uga. Isje spør koffor. Elle kossen. Eg har gitt opp. Å hjertelause så eg e, har eg skafft meg ein nye ein, Sony Ericcson K610i. Ganske nais.
Men poenget va egentlig at rett itte at mobilen min hadde sagt takk for seg, ville isje dataen helle merr. Eg fekk isje t å skru an på. Å, ja, eg vett kor påknappen e... Men sama kor mye eg lada an, så ville an isje merr. Heilt t eg kom hjem, å sporte far om hjelp. Då funka an som om ingenting sko ha skjedd...

Så spørsmålet e, ka e d me meg å tekniske ting? Har di ein slags allergi mot meg? Skremme eg di? Elle e d noge aent så jørr at di oppføre seg sånn så di jørr? D e sånn ein kan ligga å tenka på når ein isje får sova. Ellår så har kanskje han her svaret?

6 kommentarer:

Anonym sa...

dæ æ så typisk, sånn æ dæ me mæg åg. tekniske ting svikte mæg allti, på verst tenkelige tidsponkt! mæn..ska ikkje vær lett...

Helge Rege Gårdsvoll sa...

ej vil anbefale dej en "solskinnsfremgangsmåte"

Viss du forbanner teknologien og sparker og slår, så reagerer den negativt, akkurat som i Æsops fabler der vinden ikke greier å rive frakken av mannen.

Men om du er snill og varmer og klapper litt kjærlig på teknologien, og snakker til den, så hjelper det nok, slik som solskinnet i nevnte fabel gjør.

Ikke tenkt på dette som bullshit, for husk at jeg er fagmann på området..

Marit sa...

Tro meg, eg har prøvd...

HMM sa...

Jeg vil nok heller prøve som mannen her http://www.youtube.com/watch?v=5oTZXUI-L8s
det kan bli dyrt, men du får stadig vekk litt nytt utstyr

Anonym sa...

stemme for hmm sin måde ja, møje marr effektivt enn "solskinnsfremgangsmåden" :D :D

Helinor sa...

der e itje ant å sei enn at du har ein utstråling så sånne tekniske ting itje tåle, men Marit me digge deg!!! Så itje bry deg om dataen å mobilen, bry deg om åss d e d så e någe!!! Åsså du på Filippinene trenge me itje data elle mobil.. så berre ta d me ro så lenge me har deg går alt gådt!:) Sånn dere daue ting e itje någe å ha på!!! så itje fårtvil d går bra ska du sjå:) Husk Marit eg DIGGE deg;)