torsdag, mars 15, 2007

Du vet atr du er herdet naar du...

- Oppdager i halvsovne at en kakerlakk snuser (??? kan kakerlakker snuse? Anyway...) paa haanden din, og blir saa irritert fordi den forstyrrer nattesovnen din at du rister den vekk og legger deg over paa den andre siden for aa sove.
- Gir dyrene vi deler leilighet med navn: Kakerlakkene Geir, musa Oistein Overgaard (den er saa vimsete) og rotta Hans Olav. Gekkoene husker jeg ikke hva heter...
- Planlegger aa dra hjemmefra kl. 9 naar du vet du skal vaere en plass kl 9.
Nar du kikker paa gradestokken, og utbryter: Bare 31 grader! Det var det jeg syntes, det var litt kaldt her.
- Skremmer musa Oistein nar jeg skal plukke opp noe toy, og reagerer med aa si: Unnskyld, det var ikke meningen aa skremme deg!


Med andre ord, vi har det veldig fint her nede. Naturligvis skjer det andre ting ogsaa enn det som er nevnt ovenfor. Vi har hatt en mini-crucade, besokt fengselet, delt ut mat til gatebarn, hatt moter og gudstjenester paa de saereste plasser (som f.eks en byggeplass midt i byen). Ellers henger vi mye med folka i menigheten, har faatt mange gode venner allerede. Alle her er veldig interessert i aa faa snakke med oss og bli kjent med oss. De er kjempefacinert over hvordan vi ser ut, spesielt den lyse huden og (i mitt tilfelle), det krollete haaret. Jeg sliter med aa fortelle dem at krollene faktisk forsvinner hvis de greier det, men ingen tror meg, saa vi har nok en liten learning by doing-opplevelse snart...

Stort sett er det kjempevarmt hele tiden, saerlig hvis det ikke blaaser der vi er. Men i gaar regnet det faktisk en del, det er kjempemorsomt, alle er saa redde for aa bli syke at de springer innendors. Bortsett fra de saere normennene som er paa besok, som heller tok seg en dusj...

Jeg gleder meg til aa faa fortelle dere alt det jeg ikke faar plass til i denne mailen naar jeg kommer hjem, men det er heldigvis lenge til;) Tiden gaar saa fort her nede,jeg vil nyte det saa mye som jeg kan!

1 kommentar:

Småen sa...

Hahaha.. så vilt gøy! Savner deg! ..og savner å reise til Asia på denne tiden av året, våren blir ikke helt det samme uten...

Rebekka savner deg veldig, lager masse lyder og er veldig glad i oppmerksomhet (noe hun vet hun kommer til å få når du kommer hjem..). Ellers vokser hun fort og øver på å krype (rettere sagt faren øver henne på å krype..)

Klem frå oss adle