lørdag, september 13, 2008

Spikersyke

Etter å ha bodd på tre forskjellige steder de siste tre årene der jeg ikke får lov til å spikre noe i veggene, kjenner jeg at det begynner å gå ut over helsa. Jeg er redd for at jeg en dag skal våkne opp med en spikerpistol i den ene hånden og en overspikret vegg på rommet... Jeg hadde aldri et så stort behov for å henge en hylle på den ene veggen når jeg bodde hjemme. Men nå er det akkurat som om noe mangler. Noen nekter meg gleden ved å spikre og skru, og jeg liker det ikke... Særlig ikke siden de har begynt å pusse opp i den andre enden av gangen, og jeg vekkes av av de borrer (drill, trykkluftsbor, atombombe, hva vet vel jeg) halv ni hver morgen. Som regel slutter de ikke før det øyeblikk jeg går i dusjen, og jeg har følt meg så overvåket at i dag holdt jeg meg i sengen til de sluttet bare på trass...

Jeg hadde egentlig tenkt å poste noen bilder jeg har tatt av hvordan det ser ut her, men kameraet på mobilen fikk alt til å se skikkelig ukoselig ut så jeg dropper det. For det er det nemlig ikke. Jeg har potteplanter (i flertall) og de lever ennå! Og så har jeg kjøpt rosa duftlys, men det var ikke med vilje. Nesten i hvert fall. Jeg prøver nemlig å la mest mulig matche gardinene (brunaktige) og sengeteppet (burgunderrødt?), og siden IKEA ikke hadde flere brune lys igjen, måtte jeg ta de rosa. Så hver gang jeg skal gjøre det koselig på rommet får jeg skogsbærduft med på kjøpet...
Ellers har den stygge stolen (tenk bedehuslenestol. Eller som mor sa, den ser ut som en gave fra Statoil. Veldig 90-talls.) fått et teppe over seg, godt festet med dobbelsidig teip og sikkerhetsnåler. Og jeg har funnet ut at Guinnesplakaten min er i den sjarmerende størrelsen 50x75cm, noe som er skikkelig teit siden standard rammestørrelse er 50x70cm...

Kort sagt, jeg begynner å komme iorden her. I år kan jeg ikke snylte på to stykker som har gått på tegning/form/farge, jeg må klare meg på egen hånd. Men det betyr jo også at jeg kan bestemme alt selv:) og Susanne, jeg er flink til å ta livet av hybelkaninene, bare så du vet det;)

8 kommentarer:

T sa...

kjenner meg igjen, får ikkje lov å spikre i sjå mæg heller, men du har iallefall gardin, stor mangel på dæ sjå mæg.

Marit sa...

hmm, jeg visste at utviklingen i Danmark går litt senere enn andre land, men jeg trodde da de hadde skjønt poenget med gardiner?

T sa...

Nei, gardiner er det lite av i stua/soverommet, men har på kjøkkenet.

Cathrin sa...

eg glede meg te å komma å se i november!!

kjetil sa...

det kan umulig ha vært en atombombe. Ihvertfall ikke hver morgen klokken halv ni. drit med snekkere. ihvertfall når du ikke får herme, og snekre selv. Her i gården er det stort sett betong, så det er lite spiker i veggen. men jeg har en skrue høyt oppe på veggen som jeg glor på hver kveld før jeg sovner.
Kjekt å lese at du tok teiptipset mitt forresten;)

Marit sa...

jeg vet da hva en atombombe er...

Anonym sa...

Hadde vert en atombombe hadde hele østlandet vært utryddet (hvorfor er det ikke en atombombe??)
Marit, eg komme snart på besøk t deg!

Ingrid sa...

vi kan skru, spikre og herpe alt vi vil:D kom til oss:P hihi.. (vi benytter oss veldig av å få lov..)