lørdag, mai 01, 2010

Forsømt blogg

Hver dag, sånn omtrent klokken 08.10 kjenner jeg et lite stikk av dårlig samvittighet. Det er nemlig da jeg sitter med en brødskive i hånden og sjekker bloggen min for å se om noen andre har oppdatert sin blogg siden sist. Og da er det veldig lett å se at jeg ikke har oppdatert på kjempelenge. Men når jeg har hjemmeeksamen, da finner jeg plutselig tid til å skrive litt...

Jeg har visst en stund at det er første mai i dag. Jeg har visst ganske lenge at første mai er en fridag. Allikevel har jeg gått i flere dager og planlagt en heftig handletur, og det var ikke før i går at noen vennlige sjeler minnet meg på at butikkene har stengt. I dag sto jeg opp tidlig for å dra på lesesalen. Da jeg smørte matpakke kom jeg på at t-banen sikkert kjørte søndagsruter i dag. Og litt etterpå kom jeg på at universitetet antagelig har stengt siden det er fridag. Snakk om å være treig. Heldigvis hadde jeg ikke gått hjemmefra da lyset gikk opp for meg...

Ingen kommentarer: