fredag, mai 18, 2007

Jeg, et nattmenneske?!?

I over 19 år har jeg trodd at jeg har vært en av dem som trenger massemassemasse søvn, og har alltid vært fornuftig og lagt meg tidlig. Men i det siste har jeg skjønt mer og mer at jeg egentlig trives ganske godt om natta. Bare meg og Gud. Får sortert tanker. Finne mer ut av hvem jeg er. Klage til Gud over alt det som ikke er så greit samtidig som jeg klamrer meg til løftet om at jeg er Hans barn. Tørre å tro at Han elsker meg uansett?

Tryggheten i det kjente. Vite. Å bare ha meg selv å forholde meg til.



Sometimes you're further than the moon
Sometimes you're closer than my skin
And you surround me like a winter fog
You've come and burned me with a kiss

And my heart burns for you
And my heart burns...

7 kommentarer:

Cathrin sa...

så feil kan du ta marit... eg slite forsåvidt me å tro at du har blitt ett natt mennesk då.. men gje meg ein lyd ei nått så kan d ver eg tror deg--- har forresten masse å prata me deg om...

Marit sa...

jepp, me må snakkas ein dag!

Ane sa...

tro meg hun er et natt menneske... hun driver å banker i døra etter klokka 24 - og maser om at jeg må skru ned musikken... jada - hun er et "natt-menneske":P

Anette sa...

Hm...
Nå sko eg komma med ein kommentar om at bibelskole har ein tendens te å gjørr nattmennesker av alle, av sosiale grunner. Men så leste eg videre fra øveskriftå og då måtte eg tenka meg om ein gong te :p

Det hørrtes flott ud å ver samen med Gud om nåttå. Akkorat som Nikodemus :) Å kjenna seg igjen i "Obsession" e bare det besta som finns. Det va inspirerane å lesa bloggen din Marit. Takk!

Marit sa...

Ane, d e leeenge siden eg har klagd på musikken din! Å du har aldri tenkt øve at bankingå har noge me selve musikken å jørr, isje lydnivået?;)
Anette: Internatlivet har faktisk litt av skyldå, d e bare på nattå eg har ti t å ver for meg sjøl... Blir nesten ekstroverte!

Anette sa...

hehe, jadå, æg he ikkje tatt så møje initiativ æg heller.. så dæ går gudd, mn snart ska me jo jammen mæg på team t slovakia, å skjærgårds ittepå;) bler gudd dæ:D

Ane sa...

stemmer det - skal levere tilbake cd'ne dine:P