tirsdag, desember 06, 2005

Likestilling

Eg e imod likestilling har eg fonne ud.
I dag va nemlig eg å mor ude for å finna ein jakke t meg. Ein sånn type ud-på-tur-aldri-sur-jakke.
Så me kjørte t Madlatorget, å fant oss ein sportsbutikk. Her va d ein del fine jakka, blant aent ein røe ein så eg likte ganske godt. Å tro d elle ei, an va i rett størrelse og. Så eg strekke meg alt eg konne (an hang naturligvis øverst...), å greide itte mye slid å få an ner å ta an på.
Akkorat når eg har fått an på, komme ein av di så jobbe der bort å følgande dialog tok sted:

- Trenge dåkke hjelp?
- Neida, d går greit, me bare kikke litt me.
- Den jakken e ein herrejakke...
...
- D kan jo ver at me trenge litt hjelp, ja...

Kor har d blitt av di goe gamle dagane då rødt va jentefarge å blått va guttafarge? Kjenne eg savne di dagane litt, ja...

2 kommentarer:

Småen sa...

Amen! ..sånn utenom når Leif Inge meine på at det å vær mann gir i følge Bibelen et fortrinn...

Sigrid sa...

Hehe... Joda, du kan så sei...