onsdag, november 30, 2005

Livets merkverdigheter...

Eg e sjuge tror eg.

I går satt eg å så på Judging Amy me Ingvild, å når eg reiste meg opp fra sofaen når d va ferdigt kjente eg plutselig at eg hadde vondt i ribbeinå på venstre sia. D va jo litt rart i å me at d nærmaste eg har komt fysisk aktivitet på ei stonn e å lesa t gymprøven... Men eg tenkte isje noge merr øve d, å gjekk å la meg.

Nå sidde eg har et døgn seinare, å d jørr egentlig vondare nå enn d gjorde i går. Så itte itte ein rekke samtaler med kvalifiserte fagfolk, har eg fonne ud at denne lidelsen antagelig hørre t onna et av disse punktene:

- Ribbeinmargbetennelse. (Rektig nok har ingen hørt om ribbeinmarg, men d betyr isje at d isje finnst!)
- Lungebetennelse (Eg e jo strengt tatt isje forkjølte elle noge, men d kan jo ver).
- Kanskje eg har brokke et ribbein? (Siden eg leve et liv som best kan samenlignast me 71* nord liksom...)
- Eller så e d bare lungene så har litt liden plass mydlå ribbeinå, å har bestemt seg for å klaga.
- Fugleinfluensa.

Som du ser, e d masse å velga mydlå. Eg å Sigrid har foreløpig konkludert me at d e nok d besta å bare la ver å pusta...

4 kommentarer:

Cathrin sa...

Hilde sa jo ka d va... lungeinfarkt... d hette isje slag ser du fordeom hjerneinfarkt hette slag på dagligdags, så hette d isje lungeslag... teit spør du meg

Marit sa...

Ka vett du om d? Kjenne du mine lunger bedre enn meg, kanskje?

Cathrin sa...

ja, uden tvil....

Cathrin sa...

forresten eg har funne ud ka d e!!! Du e allergiske... enten mot ingvild, sofaen eller judging amy!!!