tirsdag, februar 07, 2006

SMÅ å store vurderingar...

20 046 tegn blei d tesamen. Særemnet mitt, altså. D e omtrent så stort at eg konne ha levert d inn skriftlig i stede for å holda d muntlig. Snakk om å ver avhengig av manus... D skumlaste e egentlig at eg ska bruga PowerPoint. Et elle aent komme jo garantert t å klikka...

Som ein avslutning på denne alt for korte bloggen, må eg bare få fortella om opplegget t filosofistudenten så e på besøg i klassen vår. I stede for å ha 5 vege me undervisning, å så ein vurdering, ska me ha 5 SMÅ vurderingar. Akkorat som d funke i vår klasse... Men d morsomsta va egentlig vurderingsformane i seg sjøl. Den eine (min personlige favoritt) va som følger:
Diskuter sammen i grupper på 3 og 3. Så vil det bli trukket ut en person fra hver gruppe som skal avlegge en LITEN prøve, og den karakteren vedkommende får på denne prøven, skal gjelde for hele gruppen.
Eg seie isje merr...


Jo, forresten, d jørr eg.
Eg vil avslutta me et lide sitat av Ibsen, så eg syns passe utrolig godt på lerarane våre å deiras forhold t SMÅ innleveringa...
"Tar du livsløgnen fra et gjennomsnittmenneske, tar du gleden fra ham"
Tar du di SMÅ innleveringane fra lerarane, tar du gleden fra di...

5 kommentarer:

Anette sa...

Thihi. ska iche vær lett for di stakkars studentane. Har sjøl hatt diverse studenter/nyuddanna lærara di siste årå. Står dr å vett iche kor di ska jær av seg, prøve å vær ein av gjengen, bler flaue bare du ser på di. Hallparten sko iche vært lærara i dæ heila tatt. jaja. lykke t me særemne i mårå vennen;) *mental hug*

Marit sa...

Problemet va at han her va ganske flinke t å snakka. Isje sånn så di andre, so brukte to vege på å tørra å snakka høgare enn kviskring...

Anette sa...

hehe, fillen. dåkk æ dømt:P

Sigrid sa...

Haha, har dåkk student har dåkk tapt, punktum. Fem små vurderingar på fem vege? Ka planet han kjeme frå?

Marit sa...

Den store filosofimattehumanismeplaneten!