onsdag, januar 19, 2011

Kjøkkenaktiviteter

Burde nesten gjort bloggen om til en bake- og matlagingsblogg, for det er stort sett det jeg skriver om for tiden. Satser på at det jevner seg ut etter hvert;-)
For et par uker siden prøvde Kjetil og jeg å lage eplepurè med KitchenAiden med varierende resultat. I dag kom jeg plutselig på at hvis vi brukte appelsiner i stedet for epler, ville vi få fersk appelsinjuice. Så på vei hjem fra SIS (jeg har begynt å trene!), kjøpte jeg 2 kilo appelsiner, og litt annet digg. Og resultatet av forsøket ble veldig digg! Vi fikk over en liter med herlig appelsinjuice. Jeg har veldig lyst til å prøve igjen, og kanskje bruke andre juicevennlige ingredienser.

I tillegg til appelsinjuiceideen fikk jeg plutselig lyst til å prøve å lage sjokoladesufflè. Jeg prøvde meg på sufflè en gang for lenge siden, med et ganske flytende resultat, men det måtte jo prøves. Og denne gangen fikk vi det til! Hadde egentlig tenkt å vise bilder av herligheten, men jeg har som sagt et dårlig mobilkamera. Kanskje vi bør begynne å lage mat i dagslys;-)

Ingen kommentarer: