lørdag, januar 08, 2011

Lang ferie

Et par dagers pause fra bloggen på grunn av eksamen, ble til nesten to måneder. Det var ganske deilig med en pause, men etter hvert kjente jeg at bloggelysten kom tilbake.
Det gikk veldig bra med bacheloroppgaven, jeg fikk A og masse skryt på den muntlige høringen. Veldig kjekt med så gode tilbakemeldinger, særlig siden jeg la så masse arbeid i oppgaven.

Juleferien var deilig og avslappende. Mange familieselskaper med folk jeg ikke treffer så ofte ellers, etterfulgt av et par dager i Bergen (der jeg også traff folk jeg heller ikke treffer så ofte). Nyttårshelgen dro Kjetil og jeg på hytta og hadde et par avslappende dager med god mat, gamle ukeblader og morsomme turer på et akebrett. Veldig kjekt å ha litt tid helt for oss selv.

For et par dager flyttet jeg inn i ny hybel på Tjensvoll. Her er det kjempegod plass, og det er digg! Nå har jeg endelig et helt kjøkken for meg selv. Og kjøkkenet er det rommet som blir brukt mest for tiden. For til jul fikk jeg nemlig denne:


Bildet ble tatt i litt dårlig lys, men det er altså den lilla KitchenAiden jeg har ønsket meg i flere år. Planen var egentlig å ønske oss den til bryllupet, så jeg ble veldig overrasket da jeg pakket den opp. I tillegg til maskinen fulgte det med en del ekstrautstyr, bla kjøttkvern og grønnsaksmoser. Så denne uken har vi prøvd oss på litt av hvert. Jeg har bakt både scones og jødekaker, og Kjetil (som er kjempefascinert over ekstrautstyret) lagte eplemos. Egentlig skulle jeg legge ut bilder av resultatene, men mesteparten er spist opp... Målet mitt for dette halvåret er å lage pizza der deigen er laget, kjøttet er kvernet, tomatsausen blandet og osten revet på KitchenAiden;-)

2 kommentarer:

Margrete sa...

så gøy å få A på bachelor, marit! Gratulerer=) og gøy med KitchenAid!!

Marit sa...

Takk Margrete!