tirsdag, januar 11, 2011

Sjokoladecookies


Jeg blir alltid så inspirert når jeg ser Slankekrigen på tv, og i kveld resulterte det i sjokoladecookies. Skulle gjerne tro at jeg heller ble inspirert til å trene, men ute er det livsfarlig for tiden... Venter fremdeles på semesterkortet, sånn at jeg kan melde meg inn på SIS. Uansett, cookiesene var lette å lage, ble ekstremt store og ser veldig gode ut! Skal smake en når de har kjølt seg litt ned. Her er oppskriften:
  • 225 g margarin
  • 5 dl sukker (egentlig 3 dl brunt sukker og 2 dl vanlig, men jeg hadde ikke brunt)
  • 2 egg
  • 6 dl hvetemel
  • 1 ts bakepulver
  • 1 ts vaniljesukker
  • 2 ss kakaopulver
  • 200 g grovhakket, mørk kokesjokolade
Pisk margarin, sukker og egg til det er luftig. Så blander du inn resten.
Legg deig på brettet med skje. De hever kjempemasse, jeg hadde 9 på ett brett, og endte nesten opp med en langpannekake... Tipper de blir passe store hvis du har 16 per brett.
Stekes på 175 grader i 12-15 minutter. De skal være seige når du tar dem ut av ovnen, for da er de fremdeles myke og gode når de er kalde.

4 kommentarer:

Småen sa...

De va veldig, veldig goe!;)
D va litt uvandt å se deg på UiS i dag, Marit (og uvandt at eg va der sjøl og..), men utrolig kjekt.

Solveig Glorisse.. sa...

Mmmm...deilig, må testa det ut ein gong :)

Susanne sa...

Hehe, likte måten du blei inspirert på;) De såg veldig gode ut og!

Susanne sa...

Hehe, likte måten du blei inspirert på;) De såg veldig gode ut og!