fredag, mai 06, 2005

Hobbyorganist

For di av dåkke så altså isje har fått d me dåkke, så ska eg ver organist i Hanakjerkå på synndag.
D kan jo bli spennande...
Ein liden oppsummering av dagen.
09.00 Blir vekkt av mobilen, bestemme meg ganske kjapt for at eg vil sova mye lenger, å sette vekking t kl. 10... Lese melding av Sigrid, hu lure på om d skjer noge i kvell. Eg bestemme meg for at eg isje gidde å svara på teide spørsmål på ukristelige tie av døgnet, å sove fint vidare.
10.00 Mobilen vekke meg igjen, eg ligge lenge å tenke på kor fint d e å ha fri, å glede meg øve d faktum at mor har slutta å skriga "Nå drar me!!!" kver gang hu ska ud å eg fremdeles sove.
Står t slutt opp, ska ta bussen opp t hanakjerkå for å få noter av organisten Marit (ja, d e lov å bli forvirra).
11.30 Tar bussen t Stavanger mens eg irritere meg øve småting som f.eks at bussen mydlå Sola å Sandnes isje går på syndaga/hellidaga.
12.45 Endelig oppe i kjerkå, der eg får sitt et lide glimt av nogen av mine konfirmanta. Rekke å sei bø t Cathrin å Cecilie før di drar for å rekka toge. Snakke lenge me Marit, den ekte organisten, å prøve å sedda meg inn i liturgien. Ganske fænzy!
14.00 Drar fra kjerkå, lykkelig uvitande om at bussen isje går når eg tror an går.
14.05 Veldi vitande om at bussen isje går når eg trodde an sko gå! Finne ud at eg kan prøva å rekka toge viss eg går kjempefort.
14.27 Sidde på toge, kjenne melkesyrå plaske i lungene, å e ganske fornøyde me min egen innsats.
15.10 E hjemma, å kjempeklar t å bjynna å øva! Ska bare spisa litt fysst...
15.30 Bjynne å øva, dette går nok bra!
16.00 Snakke me tantå mi i telefonen, hu seie hu e kjempestolte øve meg, å har lyst t å komma på gudstjenesten. Eg tenke i mitt stille sinn at hu isje trenge å ver stolte før alt e vel øvestått...
Går tebage t øvingå, bjynne på min andre kartong me eplenektar (dette viste seg jo å isje ver så lurt, siden magen min isje va heilt enige me monnen om kor godt d va...)
Irritere meg lit øve at alt e skreve i forskjellige tonearta.
17.00 Bjynne smått å tenka på å mella meg ud av statskjerkå...
18.00 Mor, far å endre komme hjem, konsentrasjonen min synke drastisk. Eg lige isje å øva mens andre e hjemme, får allti følelsen av at adle hørre itte når eg spele, å komme t å hoppa skrigande ud av kjykkene kver gang eg spele ein feil.
19.00 Mor å fra drar på konsert:)
19.15 Tar kvellen tror eg, kjenne at eg har brukt opp mine krefta for i dag, å ser me glede fram på di neste to dagane (syndag tør eg isje tenka på...)
21.00 Bare ein liden gjennomgang, for min gode samvittighets skyld...

Nå når eg e ferige me å skriva dette, må eg jo sei at d e mor så ska ha æren for at denne bloggen e så systematiske me klokkeslett å sånnt (kjykkenhumor...)


Go natt adle samen!!!

3 kommentarer:

Cathrin sa...

D går nåkk kjempe bra sga du se!!!! eg har troen på deg eg!!!!

Sigrid sa...

BÅDE har hu sosialist-foreldre OG hu vurdere å mella seg ud av statskjerkå... Ka e de de går i, spør bare eg!
Men eg ska komma å se på deg, eg:)

Anette sa...

hadde bussane mine gått sånn typisk i 10 tiå sko æg jammen komt å hørrt på dæg æg åg!! mn dessverre æ jo iche dæ tilfelle:(
uansett...me snakkes jaffal på kvellen, så då kan du fortella mæg kor utruligt bra dæ jekk;) æg he tro på dæg vett du;)

løøøøv ya:D

klem