søndag, desember 23, 2007

Jeg liker lille julaften. Jeg liker den faktisk bedre enn julaften. På julaften skal vi gjøre så mye, rekke så mye. Vi skal se Disney og Tre nøtter til Askepott, pakke inn de siste gavene, gå på gudstjeneste, feire kvelden med slekten, og vi skal ha det koselig for nå er det julaften!
Og plutselig er dagen over.

Julefreden gjemmer seg på lille julaften. Et sted mellom julepyntingen og Grevinnen og hovmesteren. Når det er mørkt ute, stjernene skinner og Mahalia Jackson synger Silent Night. Da kommer julefreden. En pustepause mellom det hverdagslige og det feststemte. 



Silent night, holy night
All is calm, all is bright
Round yon Virgin Mother and Child
Holy Infant so tender and mild
Sleep in heavenly peace
Sleep in heavenly peace

Silent night, holy night!
Shepherds quake at the sight
Glories stream from heaven afar
Heavenly hosts sing Alleluia!
Christ, the Saviour is born
Christ, the Saviour is born

Silent night, holy night
Son of God, love's pure light
Radiant beams from Thy holy face
With the dawn of redeeming grace
Jesus, Lord, at Thy birth
Jesus, Lord, at Thy birth "

4 kommentarer:

Ane sa...

*SAVNE!!*


vi mista grevinnen! *teite NRK*

HMM sa...

Amen søster!!

kjetil sa...

ja... enig med deg. hadde en slags vennedag idag. familien til morten har alltid besøk den lille. kjekt å treffe venner og venners familie, og så var det ungdomsnachspiel med kebab og råning etterpå;) kongebra litle jul. Juleklem

Helinor sa...

Hmmm vet ikkje heilt eg!? brukte 7,5 timer på å jobbe... avslappning, stille før jul, hmmm tja eg vet ikkje eg, men eg ville hatt det sånn så deg Marit;)

GOD JUL, kos deg masse:)

Gla i deg:)

juleklem