onsdag, april 22, 2009

Dopingtatt bokhylle

I anledning våre nyoppussede rom på Fjellhaug skulle vi få nye skrivepulter. Med bokhylle. Disse skrivepultene var litt forsinket, så vi måtte ha de gamle en stund til. Det eneste minuset var at vi ikke fikk skru den tilhørende bokhylla fast i veggen. Du kan trygt si at jeg har gledet meg til den nye skrivepulten.


Jeg lurer på om noen har mista mølebåndet sitt. For det kan umulig være planlagt at bokhylla
1) Skal være større enn skrivepulten
2) Ikke kunne plasseres inntil kortveggen fordi den krasjer med varmebryteren (den hvite boksen)
3) Ha hyller som er ubrukelig store, samtidig som den nederste er så lav at det ikke er mulig å ha en pc-skjerm på pulten.

Hylla er faktisk på størrelse med bokhylla jeg har stående på gulvet. Og det skaper problem nr. 2. Hvis jeg må ha hylla på gulvet (noe jeg antagelig må) blir den stående rett ved siden av min opprinnelige bokhylle. Og de er ulike i både dybde og farge. Det kommer til å se rart ut. Dessuten har jeg ikke plass til den.

På toppen av det hele kommer dette møbelet antagelig til å stå her de neste 30 årene. Og det er nesten det værste av alt. Hvordan klarer noen å bruke tusenvis av kroner (det gjelder jo ganske mange rom) på et møbel som ikke passer i utgangspunktet? Når problemet kunne vært unngått hvis noen hadde visst hvordan de brukte et målebånd...

6 kommentarer:

Småen sa...

Hehehe...

Forresten ..mølebånd? Ikke rart de ikke visste hvordan de skulle bruke det..

Anonym sa...

oi.. det der så rett og slett skikkelig kjipt ut. Jeg kommer til oslo i mai! Og feirer den 17 den. Håper eg får truffet deg då! Klem

Torill sa...

*fnis* Dette er jo bare krise... Jeg legger merke til at skuffeseksjonen er i samme forhold til skrivepulten, litt uproporsjonal...

På ekta stavangersk ville eg tenkt: "E det muligt å ver så ånnas...?"

kjetil sa...

Det ser nesten ut som det er tullet med bildet ;) uffda, de er ikke snille med hybelbeboerne sine ;)

larsk sa...

Det høres ut som et møl ;)

Anette sa...

Hahahahaha. Eg klare ikkje slutta å le når eg ser på d bilde :P