mandag, april 27, 2009

Sommer! (og dopingtatt hylle del 3)

Det er sommer i Oslo! I hvert fall etter rogalandsk standard..
På lørdag hadde jeg sommerkjole på, og dro i parken for å lese. Det merkes virkelig at de fleste oslofolk ikke har egen hage. Når solen titter fram, er det plutselig stappfullt på alle steder som har uteservering, og folk drar i parken for å henge, grille eller, i mitt tilfelle, lese pensum. Det var ikke så ille som det hørtes ut altså, ganske spennende bok om politiet, men jeg må ærlig innrømme at jeg ble liggende ganske ofte og se på menneskene rundt meg.
På vei ut av parken ble jeg stoppet av to menn som satt på en benk og lurte på om jeg ville ha en dram. Jeg takket fint nei, men ble sittende og prate en stund. Begge var tidligere narkomane, og så ut som om de hadde vært med på litt av hvert, men var veldig interessert i å prate med en som studerte kriminologi. Det er noe av det morsomste med kriminologi, få har hørt om det, men alle har en mening om det. Han ene mente at alle asylsøkerne var somaliere som hadde kapra skip før de kom til Norge. Fullstendig nytt for meg... Vi fikk uansett en koselig prat.

Nå har jeg endelig kommet meg iorden på rommet igjen. Og her er bildene jeg lovte.

Skrivepulten ensom og forlatt i kroken sin. Jeg skal rote frem flere bilder å ha på veggen, så har jeg noe å se på når jeg sitter og leser.

Den berømmelige bokhylla! I kroken der jeg før hadde hodeenden av senga (for de av dere som har vært her før). Pensum nederst, te og kaffe øverst, dere ser prioriteringa?

Og til slutt et bilde som viser at våren har flytta inn til meg også:)

3 kommentarer:

Sigrid sa...

Jeej:) Og te helgå komme eg på besøk:D:D

kjetil sa...

Det så ganske koselig ut. Gleder meg til å komme på besøk. Satser på å bruke litt mer av det som er øverst på hyllen i motsetning til det som lå i nederste hylle ;)

Cathrin sa...

de e så utrolig fine di te flaskene dine... kor e d du får di fra? e d di der feelgood flaskene?