torsdag, april 28, 2011

Bolleonsdag!

Sånne boller som man spiser altså...

I flere uker ventet jeg på at påsken skulle komme, sånn at jeg kunne bake påskesnurrer. Og som vanlig når jeg planlegger noe langt fremme i tid, skjedde det ikke. Men i går fikk jeg så lyst på boller at jeg prøvde.
Konseptet er i utgangspunktet veldig enkelt. Sette bolledeig, kjevle den ut og strø på ... appelsin og sjokolade! For det blir jo ikke påske uten sjokolade og appelsiner (og alt det teologiske da naturligvis).

Før sammenrulling så det slik ut:
Jeg hadde et håp om at appelsinene skulle beholde både smak og syrlighet etter at bollene var ferdigstekt, men sånn ble det desverre ikke. Alt i alt hadde nok bollene blitt bedre med bare sjokolade, så dette er nok den eneste appelsin/sjokoladepåskesnurrebaksten jeg kommer til å lage.

3 kommentarer:

SiljeBlomsten sa...

Kan ikke vi bake sammen en dag Marit? Det hadde vært koselig! =D

Marit sa...

Jaaa, det kan vi! Det har jeg veldig lyst til:-)

Susanne sa...

Eg har et tips (hvis du tør å bake med sjokolade og appelsin ein gang t:P): Ferskpressa appelsinsaft og raspa appelsinskall sammen med raspa sjokolade + selta smør og sukker selvfølgelig;) Det funke nemlig veldig bra! :D Og eg vente fremdeles på at me ska laga whoopie pies ein dag (nå som eg e ferdige me fysikken:)