mandag, april 11, 2011

Pai du liksom

I går skulle jeg lage pai. Jeg hadde paiform, jeg hadde skogsbær og jeg hadde alle ingrediensene som trengs for å lage paibunn. Alt lå til rette for suksess. Da jeg blandet sammen paideigen ble den veldig klissete, men jeg tenkte at det ikke kom til å bli et problem siden jeg hadde fulgt oppskriften. Så jeg smørte det utover paiformen og lot den stå i frysen et par timer for å unngå at bunnen vokste i ovnen. Alt så fint ut da jeg satte den inn i ovnen (som jeg til og med hadde forhåndsvarmet for å være ekstra flink), men etter fem minutter hadde hele greia smeltet til en uappetittelig smørje som putret i bunn av paiformen. Jeg ble litt suredamen (en skummel tilstand, som heldigvis går over ganske fort), men Kjetil mente at resultatet kom til å bli spiselig allikevel, så jeg helte skogsbærblandingen over "paibunnen", satte den tilbake i ovnen og satset på det beste. Og heldigvis ble resultatet godt:-) Men neste gang blir det definitivt en annen oppskrift!

7 kommentarer:

SiljeBlomsten sa...

Jeg elsker å lese bloggen din!!! Jeg ler meg nesten litt i hjel av "suredamen"!!!! Jeg har en super paioppskrift du kan få =D Både en med crispy pai bund, en smuldrepai og en med crispy pai topp =D

Marit sa...

Jess, de vil jeg gjerne ha! Kanskje vi kan utvide strikkekvelden til å bli "strikke og utveksle oppskrifter"-kveld?

Anette sa...

Smuldrepai e myyye lettare (trur eg jaffal, har vel aldri lagt skikkelige pai). Eg blei så inspirert når me va sjå fam Sørskår sist, så eg har lagt d i Bergen. Kjempelett! Brukte oppskrift fra matprat.no

SiljeBlomsten sa...

Ja Marit!!! Det gjør vi!! =D Vi må ha denne kvelden snart!!!

Anonym sa...

Til å studre kriminologi må jeg si du preiker mye paipjatt! Har du ingen poster om kriminalitet eller?? Hilsen kriminell jævel.

Marit sa...

Jeg har en pause fra krimmen for tiden, men det blir sikkert mer skriverier om sånt når jeg begynner igjen til høsten!

Anonym sa...

haha! Ler meg ihjel av anonyme kriminelle jævler som legger igjen kommentarer på blogger. Kom igjen, post litt mer paipjatt! hilsen paispiser