fredag, november 04, 2005

10 ting eg har lert denne ugå.

1. Gubaidulina! På caplex.no står d:Gubaidulina, Sofia, f. 1931, russ. komponist. I hennes musikk forenes streng klanglig presisjon med en ofte improvisatorisk klingende stil. De fleste av hennes verker har religiøst mystiske undertoner som kan ytre seg i musikalsk symbolbruk. Flere stykker for utradisjonelle instrumentkombinasjoner. D vil sei at musikken stort sett e drita stygge.

2. Ukens problemstilling: Ka ska me jørr viss ein strygar stryge me? Jepp, dette va fantastisk løye 10 minutt før musikkorienteringsprøven.

3. Viss du smelle dørene i aulaen mod veggen, å di treffe et bosspann av metall i stede for, så bråge d masse!

4. Øvelse gjør mester! For eg e blitt sinnsykt mye flinkare å parkera i løpet av ugå, tro d elle ei.

5. Viss eg bare e kreative nok me ordbrugen/forkortelsa, så klare eg å pressa inn 8 kapittel musikkorientering på 4 A4 siår me skriftstørrelse 12.

6. Viss du senne bibel start t 1933 får du et bibelvers kver dag, ca 08.03 om morningen!

7. At eg isje vett ka eg ska ha på russakortet mitt. (Oki, greit, eg vett at d strengt tatt isje e noge eg har lert, men d e egentlig et godt kamuflert rop om hjelp...)

8. At sangen Cheerio, bedre kjent som Tsjeriåu, faktisk står i sangbøge. Ingvild har fonne an...

9. D e kjekt å ha ingentinghelg!

10. At viss eg sette meg som mål å laga ei lista på 10 punkt, komme eg bare på 9... (Å dette visste eg fra før, så dette punktet telle isje).

2 kommentarer:

Småen sa...

Good bye du Lina!

...godt alt!

Cathrin sa...

hehe marit du e tøffe