tirsdag, november 28, 2006

Meg mandags morgen, når jeg står på baksiden av Mosvangen og ikke finner sykkelen min.




Så kom eg på at an va nere på IMI...

I går besto dagen min stort sett av rydding. D va o store vaskedag på Mosvangen, å i tillegg måtte eg vaska å rydda rommet mitt siden mor komme innom, å 2/3 av klesskapet mitt lå på golvet... Dessuten va d min tur t å vaska bøttekottet, kjellartrappå å kjellargangen, så d måtte eg og jørr.

Eg har forresten blitt hekta på Microsoft Media Player. D e ganske flaut, men eg digge å fiksa på biblioteklistå, retta navn, sortera å styra på. D e ganske avslappandes, ska eg sei deg! Målet mitt e å få adle cdane mine øve på dataen. Kjempepraktisk:)


Eg sko egentlig blogga dette i går, men då fekk eg isje t å kopla meg på internett. Når eg prøvte å finna ud ka så va feilen sa dataen:
Denne enheten er deaktivert med trådløsknappen. Trykk på trådløsknappen hvis du vil aktivere enheten. More informasjon... Siden eg isje fant den domme trådløsknappen, gjekk eg jo inn på More informasjon..... (nei, d e isje eg så blande norsk å engelsk, d e dataen...) Der sto d:

Du kan bruke trådløsknappen på datamaskinen for å styre alle de innebygde trådløse enhetene samtidig. Hvis du for eksempel er ombord i et fly eller et annet område der bruken av trådløse enheter er begrenset, kan du bruke den trådløse knappen for å deaktivere alle trådløse enheter samtidig, og så aktivere dem igjen når du kommer til et område der det er tillatt å bruke dem.
De trådløse enhetene må være påslått for at Wireless Assistant (Trådløs assistent)-innstillingene skal være tilgjengelig.
Trykk på trådløsknappen for å aktivere eller deaktivere de trådløse enhetene.
Merk: Trådløslampen er på når en trådløs enhet er aktivert og påslått.
Merk: I dokumentasjonen som leveres sammen med maskinen finner du opplysninger om hvor trådløsknappen er plassert.
Å dokumentasjonen ligge hjemma på Sola... Så mitt spørsmål e; koffor kan di isje bare sei kor an e på dataen? Sånn at eg sleppe å spør om hjelp. D e ganske flaut, når eg innser at d e ganske elementært...

13 kommentarer:

Siril sa...

det va mange skumle ord...

Helge Rege Gårdsvoll sa...

der e ofte bilde av ei sånn antenne på den knappen..

Marit sa...

For å sei d sånn, t å ver ein så viktige knapp har di gjemt an godt...

HMM sa...

Eller PC'en din har den kanskje ikke, det er ikke på alle PC'er.
Men det er selvsagt moro å late som den er der og le litt av lille deg som ikke finner den!
Hva heter PC'en din?

Ane sa...

pc'n hennes er en hp, og knappen var ganske synlig foran på pc'n - noe som gjorde at heller ikke jeg fant den:P

jeg skylder på at jeg ikke har hp, og at hp er "ukjent farvann"... (den bør funke!!!)

:P

Marit sa...

An hette Geir...

Cathrin sa...

koffor hette alt geir?

Marit sa...

Har du noge imot navnet Geir kanskje?

Ane sa...

den heter Geir fordi marit har en eller annen syk form for Geir "obsession"...


hvem stemmer for innleggelse?? på Geir-klinikken selvagt:P

HMM sa...

hehe, man skal misslike hp, det er viktig!!!
Geir ja, min heter kalle, men det er bare fordi nettverket nektet at jeg kallte den rolf

Siril sa...

ka ve det du kalte gitaren din marit?

Anonym sa...

Det virke som om at eg fikk skylden for at dere ikke gjorde oppgaven ;)og spillte istede hehe.
hmmm.....eg har kansje ikje den beste påvirkningen på folk ser det ut som :)

Marit sa...

Hehe, eg tor di fleste syns at d va ein ganske go påvirkning. Iaffal oss så likte siå;)