mandag, februar 07, 2011

Ikke helt som planlagt...

I dag prøvde jeg meg på en ny oppskrift fra passion4baking, nemlig dark chocolate cupcakes med fluffy candy frosting. Cupcakesene ble dark chocolate, men frostingen ble definitivt ikke fluffy...

Etter en halvtime i KitchenAiden så det mer ut som ekkel eggerøre enn fluffy frosting. Etter litt krisesurfing på google, fant jeg en oppskrift på smørkrem med kaffe og kakao, og bestemte meg for å heller bruke den. Resultatet ble vellykket, men da jeg skulle sprøyte den på kakene oppdaget jeg at det er vanskeligere å få til sånn fancy frosting enn det ser ut. Resultatet mitt minnet mer om ... hundebæsj. Og siden kakene skulle ned til the american producers på IMI, som helt sikkert vet hvordan ordentlige cupcakes ser ut, valgte jeg å smøre resten av kremen utover på den norske måten.

Hundebæsjkakene

Kakene smakte i hvert fall godt. Satser på at neste frostingopplevelse blir bedre (og at noen kan lære meg å dekorere kaker).

Ingen kommentarer: